com vendre més

Com vendre més

Què és el més important per aconseguir l’èxit en una botiga online?

Vendre més augmentant el nombre de vendes o l’import total d’aquestes és la gran qüestió o el “gran que” de tot venedor, ja sigui en un gran comerç o superficie o en una petita botiga d’ambit local.

Recomanacions i “Tips” per vendre més n’hi ha molts i moltíssims…

És per això que si hagués de donar un sol consell per vendre més donaria el següent:

 

Complir els 5 punts clau

Els 5 punts clau són:

 

  1. Velocitat de càrrega

La teva botiga online ha de carregar “ a la velocitat de la llum”

D’acord amb un estudi de Kissmetrics:  “ 1 segon d’espera  en la resposta d’una pàgina pot suposar una reducció del 7% en cada conversió”.

Pertant, està més que clar que si la teva web tarda en carregar vas directe al Fracàs.

Esperar = Fracàs

moto

 

2. Velocitat de comunicació.

Com podem veure, la velocitat és primordial per a l’èxit de la teva web o botiga online; però no només ens referim a la velocitat de càrrega sinó que també és essencial la velocitat de comunicació.

Els dissenys de webs i botigues online més exitosos són aquells més minimalistes i nets. Has d’aconseguir que tota l’atenció del client és focalitzi en el producte que vol comprar i minimitzar o eliminar tot allò superflu que pugui distreure la seva atenció.

teléfono antiguo

3. Usabilitat

La usabilitat està molt lligada amb l’aspecte anterior. Si vols ser ràpid a l’hora de comunicar, el client haurà d’aconseguir arribar fàcil i ràpidament allà on el vols portar. Aquí és on entra la usabilitat.

La teva botiga ha d’incloure una estructura de pàgina de fàcil lectura, amb el nombre de menús i categories justos i necessaris ( massa lien als clients, i massa pocs dificulten la cerca del producte desitjat). A més, opcions com un cercador intern ( com la típica lupa) sempre ajuden per tal de facilitar la cerca de productes o elements desitjats.

iphone

4. Facilitats en el procès de compra-venda.

Aquí és compleix la màxima que diu:

Menys és Més

L’índex o tassa d’abandonamet de compra és el percentatge de persones que inicien el procès de compra i desisteixen sense haver completat. La clau està en reduir aquest Percentatge.  Com?

Simplificant al màxim el procès de compra: que el client hagi d’omplir el mínim nombre de camps a l’hora d’introduir les seves dades, evitar que sigui obligatori registrar-se per a poder comprar i tercer simplificar el procès de pagament al màxim.

ecommerce

Les dades només les mínimes i necesssàries

 

 

5. Qualitat de les imatges

Aquest darrer aspecte és molt important, tant, que si no es compleix pot provocar el desastre total, tot i haver complert els anteriors aspectes clau al peu de la lletra.

Les imatges dels productes o serveis que oferim ho són tot: si no es veuen bé, si no són de suficient qualitat o si són borroses o poc clares… podem estar segurs que “No tancarem la venda”.

Qualitat de les imatges = Confiança

 

El client veu el producte de forma virtual a través de la nostra web, pertant, la percepció que n’extregui de les imatges que li mostrem serà el que farà decantar la balança; Convencerà al client o pel contrari Declinarà la compra.

Algunes bones pràctiques per tal de presentar imatges de qualitat poden ser:

  • Presentar imatges que destaquin el producte sobre els altres elements
  • Presentar imatges on aparegui sol el producte en qüestió, sense cap altre (en aquests casos es sol utilitzar el típic fons blanc)
  • Retocar les imatges per resaltar els atributs o qualitats (donar més intensitat de color, brillo, contrast, etc.)

 

Quina imatge escolliries?

 Aquesta?paella_dolenta

o Aquesta?

paella_bona

 

Fa uns anys era més difícil treballar el retoc de les imatges o fotos, utilitzant majoritàriament el programa Photoshop, però a dia d’avui han aparegut diferents programes Gratuïts que ens poden ajudar a realitzar aquestes tasques, com:

  1. Picmonkey
  2. Befunky
  3. Canva
  4. Pixlr

Finalment, recorda que la qualitat de les imatges està lligada al punt 1: Velocitat de càrrega

Ens interesa presentar imatges de qualitat, però si són de massa qualitat, pesaran molt (tindran major tamany) i pertant tardaran molt en carregar.

Et recomano optimitzar les imatges per tal d’aconseguir una relació tamany-qualitat òptima. I com es fa? amb els programes que t’acabo d’enumerar ho podràs fer sense cap problema.

 infografia-com-vendre-mes-catala


Si compleixes aquests 5 aspectes, aconseguiràs que la teva botiga online estigui plenament adaptada per Vendre més.